بهداشت و درمان

مادران پس از زایمان هم مکمل و ویتامین مصرف کنند

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، زهرا طولی با اشاره به فرارسیدن هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر گفت: مادران برای داشتن فرزندی سالم باید شیردهی را تا سن 6 سالگی جدی بگیرند. ماه ها.”

وی افزود: بدون شک شیردهی مادر به نوزاد در سلامت روان مادر موثر است زیرا برخی از مادران پس از زایمان به دلیل اختلالات هورمونی دچار افسردگی پس از زایمان می شوند و در دوران شیردهی ارتباط عاطفی بسیار قوی بین مادران ایجاد می شود. مادر و نوزاد

طولی اضافه کرد: برای اینکه مادران در دوران شیردهی بتوانند از کیفیت شیر ​​خوب بهره مند شوند و دچار کمبود ویتامین ها از جمله کلسیم نشوند، مصرف مولتی ویتامین ها را قبل و در دوران بارداری در دوران شیردهی ادامه دهند.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت به نقش سازمان های مردم نهاد و سازمان های مردم نهاد در ترویج تغذیه با شیر مادر اشاره کرد و تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد در فرهنگ سازی بسیار موثر هستند، زیرا ارتباط تنگاتنگی با خانواده ها و خانواده ها دارند. مادران می توانند با آموزش و حمایت های لازم تغذیه کنند. آموزش و ترویج تغذیه با شیر مادر.

وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد می توانند در اصلاح این باور نادرست که مادران و نوزادان شیرده باعث تغییر و برهم خوردن ظاهر جسمانی آن ها می شود موثر بوده و با ترویج فواید شیردهی نوزاد، فرهنگ و باور صحیح را جایگزین کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا