علمی و فناوری

دوربین سلفی آیفون ۱۷ احتمالاً با ارتقای دو برابری به ۲۴ مگاپیکسل می‌رسد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)ظاهراً خانواده گوشی‌های هوشمند آیفون 17 می‌توانند دوربین جلویی 24 مگاپیکسلی داشته باشند که وضوح سنسور فعلی را دو برابر می‌کند. بسیاری از به روز رسانی ها و شایعات در مورد تلفن های اپل حول دوربین های پشتی می چرخد. مانند سیستم دیافراگم متغیر که قبلا گزارش شده بود. البته در پیش بینی یکی از تحلیلگران می توان تغییرات مثبتی را در دوربین سلفی خانواده آیفون 17 نیز پیش بینی کرد.

طبق یادداشت جف پو، تحلیلگر Haitong Securities که توسط BGR منتشر شده است، مدل های آیفون 17 همگی از یک دوربین 24 مگاپیکسلی با لنز پلاستیکی شش عنصری استفاده خواهند کرد. برای مقایسه، آرایه دوربین TrueDepth در آیفون 15 از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با پنج عنصر در یک لنز پلاستیکی استفاده می کند.

ظاهرا این ارتقا به مدل های پرو محدود نخواهد شد و تمامی مدل های آیفون 17 از جمله مدل استاندارد دارای سنسور سلفی بهتری خواهند بود.

جف پو تنها تحلیلگری نیست که به ارتقاء سنسور دوربین سلفی آیفون 17 معتقد است. یک تحلیلگر معروف به نام «مینگ چی کو» نیز ادعای مشابهی را برای آیفون 17 با همین تعداد المان لنز مطرح کرد.

سایر مشخصات احتمالی آیفون 17 سری

در ادامه این یادداشت، جف پو معتقد است که مدل معمولی آیفون 17 صفحه نمایش 6.3 اینچی نخواهد داشت. برخی شایعات حاکی از آن است که صفحه نمایش مدل استاندارد 6.3 اینچی خواهد بود که با پیش بینی جف پو در تناقض است. همچنین این امکان وجود دارد که سری آیفون های 2025 برای اولین بار در چهار اندازه مختلف (6.1، 6.3، 6.6 و 6.9 اینچ) عرضه شوند.

از دیگر شایعات آیفون 17 می توان به حذف مدل پلاس و جایگزینی آن با یک مدل باریک اشاره کرد. علاوه بر این، گفته می شود که مدل پرو دارای 16 گیگابایت رم و مادربرد سبک تری خواهد بود که باعث کاهش وزن این دستگاه خواهد شد.

انتظار می رود اپل تراشه A19 را برای سری آیفون 17 توسعه دهد و مدل های مختلف آن را با پردازنده های معمولی و Pro A19 متمایز کند. در نهایت، به نظر می رسد که مدل های معمولی دارای 8 گیگابایت رم خواهند بود، در حالی که مدل های پرو دارای 12 گیگابایت رم خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا