اخبار سلامت

تزریق اجباری واکسن سرخک قبل از اربعین واقعیت دارد؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، در ساعات گذشته خبری از سوی خبرگزاری صداوسیما مبنی بر الزام واکسیناسیون سرخک برای سالمندان بالای 65 سال و مبتلایان به بیماری در پایانه های مرزی به نقل از وزیر کشور منتشر شد. سلامتی که باعث شد خیلی ها این تصور را داشته باشند. واکسیناسیون سرخک برای سالمندان و بیماران برای ورود به عراق اجباری است.

این اظهارات وزیر بهداشت در حالی منتشر شده است که معاون وزیر بهداشت تنها توصیه به واکسیناسیون سرخک برای کودکان زیر 15 سال کرده و گفته است: مردم قبل از شروع واکسیناسیون سرخک از کامل بودن پرونده واکسیناسیون سرخک برای کودکان زیر 15 سال مطمئن شوند. سفر اربعین. و برای این منظور با در دست داشتن کارت واکسن فرزندان خود به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و در صورت نیاز واکسیناسیون فرزندان خود را تکمیل کنند.

اکنون روابط عمومی وزارت بهداشت می گوید که اظهارات وزیر بهداشت در مورد لزوم تزریق واکسن کرونا برای سالمندان و بیماران نیاز به اصلاح دارد و احتمالاً منظور ایشان تاکید بر تزریق واکسن سرخک به مردم بوده است. زیر 15 سال که هنوز این واکسن را دریافت نکرده اند، نه افراد مسن.

در همین راستا شهنام آرشی; رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، با بیان اینکه سرخک در کشور عراق همه گیر است، اظهار داشت: این بیماری همه گیر است. وی تصریح کرد: آنچه در حال حاضر برای ما مهم است این است که خانواده ها واکسیناسیون افراد زیر 15 سال را که قرار است برای مراسم اربعین به عراق بروند تکمیل کنند و اگر واکسیناسیون سرخک قبلا به طور کامل برای کودکان انجام شده است. لازم است. نه برای تزریق مجدد واکسن. بحث الزام و اجبار در این زمینه مطرح نیست و به خانواده ها توصیه می شود مراقب واکسیناسیون فرزندان خود باشند.

وی افزود: اساساً افرادی که نگران بیماری سرخک هستند; کودکان زیر 15 سال بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرخک هستند زیرا هر چه سن آنها بالاتر می رود، احتمال ابتلای آنها به سرخک در گذشته بیشتر می شود.

آرشی در پاسخ به این سوال که ماجرای اظهارات وزیر بهداشت درباره الزام واکسیناسیون سرخک برای سالمندان و بیماران در پایانه های مرزی چه بود؟ وی گفت: در خصوص موضوع اجباری شدن واکسیناسیون سرخک برای سالمندان و بیماران احتمالا وزارت بهداشت توضیحات تکمیلی را اعلام خواهد کرد اما آنچه معاون بهداشت اعلام کرده این است که فقط به خانواده ها توصیه می شود فرزندان خود را واکسینه کنند تا افراد زیر 15 سال سن در معرض خطر هستند. مبتلا نشوید و موضوع اجبار داشتن کارت واکسن سرخک برای ورود به عراق موضوعی نیست.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا