سلامت خانواده

درمان ناباروری با اصلاح تغذیه و حمایت مادی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ درمان ناباروری تنها یک موضوع پزشکی نیست و گاهی لازم است افراد نابارور برای آن تصمیم بگیرند بچه دار شدن روش های تغذیه آنها را اصلاح کنید.

معصومه طاهریان، متولد 1347، کارشناس حقوقی و بازنشسته سپاه و از اعضای «موسسه خیریه افزایش جمعیت و افزایش جمعیت» است. بچه داشتنشهرستان دامغان با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت از سال 1400 در این منطقه آغاز به کار کرد و ابتدا با بانوان دغدغه مند جلساتی برگزار کردند و تصمیم گرفتند برای کمک به افزایش جمعیت در دو محور ازدواج تلاش کنند. جوانان و مادران نابارور

در ادامه مسیر گروه پزشکی که به صورت جهادی در کنار جمعی از خیرین فعالیت می کردند به جمع آنان پیوستند تا بتوانند با تامین هزینه های درمان خانواده های نابارور به طرق مختلف از آنان حمایت کنند. در نتیجه این حمایت ها تا کنون از 150 نفری که در این طرح ثبت نام کرده اند 15 نفر صاحب فرزند شده اند.

ناباروری یکی از نتایج تغییر سبک زندگی افراد است و این گروه سعی دارند ابتدا با اصلاح تغذیه افراد این مشکل را درمان کنند. خانم دکتر حسینی که در این گروه حضور دارند داروها و روش های تجویز شده و ممنوعیت های غذایی را به افراد متقاضی بارداری اعلام و سپس به آزمایشگاه و سونوگرافی می فرستند.

برای افرادی که سن بالایی دارند و دیگر فرصتی برای پذیرش درمان های سنتی ندارند، روش های جدیدی پیدا می کنند، اما این روش ها هزینه درمان بالایی دارند و بخشی از این هزینه نیاز به تامین مالی از طریق وام دارد. این افراد را به مراکز وام معرفی می کنند تا بتوانند هزینه عملیات IVF را تامین کنند.

در برنامه ای دیگر خانواده هایی که فرزند سوم و چهارم خود را به دنیا می آورند مورد تشویق و حمایت قرار می گیرند. مادران باردار که در دوران بارداری مشکل دارند نیز تحت حمایت پزشکی قرار می گیرند.

در تامین هزینه های این فعالیت ها علاوه بر کمک های مردمی از ظرفیت دفتر نماینده شورای اسلامی و شهرداری ها نیز استفاده می شود. این مجموعه در حوزه فرهنگی نیز اقداماتی انجام می دهد. مثلا مادرانی که تحصیلکرده هستند و دارای پنج یا شش فرزند هستند با هماهنگی و پیگیری آنها برای سخنرانی در مساجد و موسسات حسینیه دعوت می شوند.

این نهاد با بسیج خواهران نیز جلساتی دارد و تعامل دوجانبه خوبی با آنان برقرار می کند و از ظرفیت جلسات خانواده بانوان و گفت و گوی چهره به چهره برای پیشبرد امور استفاده می کند.

آنها همچنین تعدادی معلم را جذب کرده اند و گروهی به صورت آنلاین تشکیل شده است تا جلسات اطلاع رسانی در مدارس با والدین برگزار کنند. بچه داشتن برای برگزاری این روش در حوزه نیز انجام شده و خوشبختانه نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا