سلامت خانواده

علائم و علل تومور مننژیوما چیست؟ + محلول درمانی

پوریا عادلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مننژیوم وی گفت که این یکی از تومورهای اولیه سیستم عصبی مرکزی است مننژیوم رشد بسیار کندی دارد و علائم آن که شامل تاری دید، مشکلات گفتاری، ضعف در بازوها یا پاها، سردرد و تشنج است، به تدریج ظاهر می شود.

اشاره کرد که مننژیوم او اضافه کرد که به ندرت قبل از شروع علائم، از جمله اسکن مغز، تشخیص داده می شود ام آر آی یا سی تی اسکن به پزشک کمک می کند مننژیوم اندازه آن را پیدا کرده و تعیین می کند و جراح بخشی یا تمام تومور را برای تشخیص خوش خیم یا بدخیم بودن آن برمی دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران اظهار داشت: پس از تشخیص مننژیوماسکن مغز به طور منظم انجام می شود تا مشخص شود که آیا تومور در حال رشد است یا خیر. اگر تومور شروع به ایجاد مشکلات یا علائم کند، ممکن است جراحی لازم باشد.

عادلی با بیان اینکه اگر به طور طبیعی نیاز به جراحی باشد کرانیوتومی انجام می شود، وی ادامه داد: این عمل شامل برداشتن یک تکه استخوان از جمجمه است و این جراحی شرایطی را فراهم می کند تا پزشک به قسمت آسیب دیده مغز برسد و پس از عمل، استخوانی که در ابتدا برداشته شده است. جایگزین می شود. .

وی خاطرنشان کرد که سطح دسترسی به مننژیوم با توجه به محل آن متفاوت خواهد بود، گفت: اگر با جراحی انجام شود، پزشک انجام می دهد مننژیوم اگر در دسترس نباشد، ممکن است از پرتودرمانی برای کوچک کردن تومور یا جلوگیری از بزرگتر شدن آن استفاده شود.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران با بیان اینکه در صورت وجود تومور بدخیم می توان از اشعه برای از بین بردن سلول های سرطانی نیز استفاده کرد، خاطرنشان کرد: در صورت عدم امکان جراحی و رادیوتراپی برای این بیماران ممکن است پزشک از روش های مختلفی مانند استفاده از انواع مختلف استفاده کند. از داروهای ایمونوتراپی و هدف درمانی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا