سلامت خانواده

در هوای گرم بیشتر به موهای خود توجه کنید/ موها در تابستان با چه مشکلاتی مواجه هستند؟

به گزارش خبرآنلاین، موهای ما در طول تابستان به دلیل هوای گرم و آفتابی با چالش های مختلفی روبرو هستند، از جمله:

آفتاب: اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند به موها آسیب برساند و با از بین بردن رطوبت موها را خشک، شکننده و کدر کند. برای جلوگیری از این اتفاق، زمانی که در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید هستید، بهتر است از پوششی مانند روسری و کلاه برای موهای خود استفاده کنید.

خشکی: گرما و رطوبت هوا در تابستان می تواند چربی طبیعی مو را از بین ببرد و موهای شما را خشک و وز کند.

مو خوره: میزان رطوبت در تابستان افزایش می یابد و موها را وز کرده و نرمی خود را از دست می دهد. این در موهای چند شاخه یا موخوره موثر است.

کلر استخر: استخر رفتن در فصل تابستان امری رایج است. نکته قابل توجه این است که آب استخر مملو از مواد شیمیایی از جمله کلر است. این ماده می تواند ساقه مو را خشک کرده و باعث ترشح سبوم از پوست سر شود. هنگامی که در معرض این ماده شیمیایی قرار می گیرید، موها کدر، شکننده و زبر می شوند. برای جلوگیری از این مشکل، قبل از ورود به آب استخر، کمی روغن زیتون یا نارگیل به موهای خود بمالید تا جذب کلر کاهش یابد.

شوره سر: گرما شوره سر را تشدید می کند، زیرا دمای بالای پوست سر شرایط مساعدی را برای میکروب های ایجاد کننده شوره سر ایجاد می کند. اگر شوره سر درمان نشود باعث خارش و التهاب می شود و ریزش موقتی ایجاد می شود. برای جلوگیری از این موضوع استفاده از شامپوی ضد شوره در تابستان توصیه می شود.

تعرق مفرط: عرق کردن در فصل تابستان علاوه بر چرب شدن پوست سر، می تواند آلودگی های محیطی و آلاینده های موجود در هوا را جذب کرده و مشکلاتی مانند شوره سر و خارش را به دنبال داشته باشد.

منابع: vegamour، rawbeautywellness، treehugger

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا