سلامت خانواده

ویروس پنوموکوک عامل بیماری های تنفسی در کودکان – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمدرضا سهرابی در مراسم ورود واکسن پنوموکوک وی به برنامه ایمن سازی کودکان همزمان با چهلمین سال توسعه برنامه واکسیناسیون کشور در مرکز خدمات جامع سلامت چیزر، تصریح کرد: در هر کشوری برنامه واکسیناسیون با توجه به بیماری های رایج آن کشور اجرا می شود. یکی از مواردی که در سیستم واکسیناسیون چندان مورد توجه قرار نگرفت، بیماری های ناشی از عوامل بیماری زا بود پنوموکوک بود.

وی تصریح کرد: تزریق واکسن پنوموکوک از سال گذشته به صورت پایلوت در کشور آغاز شد و از امروز در سراسر کشور اجرا می شود. مراکز بهداشتی دانشگاه نیز مادران باردار دارای نوزاد دو ماهه را برای تزریق این واکسن می پذیرند.

سهرابی با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم مرگ و میر در کودکان، بیماری های تنفسی و یکی از مهم ترین علل بیماری های تنفسی، عامل بیماری زا است پنوموکوک افزود: با ایمن سازی در برابر این ویروس، از مرگ و میر کودکان از ابتلا به این بیماری و همچنین عوارض ناشی از ابتلا به آن در سال های آخر زندگی جلوگیری می کنند.

به گفته وی، اختلال در رشد و نمو کودک یا ایجاد عوارض دائمی در سیستم عصبی و در نتیجه کاهش کیفیت زندگی از دیگر مشکلاتی است که فرد در اثر ابتلا به این عفونت و مننژیت ناشی از آن با آن مواجه است. پنوموکوک رنج می برد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا