سلامت خانواده

نکاتی برای پیشگیری از گرمازدگی در حین ورزش / به علائم کودکان توجه کنید

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ورزش در هوای گرم چالش های خاص خود را دارد و متخصصان بهداشت به والدین توصیه می کنند برای محافظت و پیشگیری از گرمازدگی همیشه به علائم این عارضه مخصوصاً زمانی که فرزندانشان در فضای باز مشغول بازی و ورزش هستند توجه کنند. در کودکان. توجه کنید

اگر کودکان نتوانند مثل همیشه خوب توپ را کنترل کنند، گرفتگی پا داشته باشند یا از سردرد شکایت کنند، ممکن است دچار گرمازدگی شوند.

اگر کودک احساس بیماری کرد، باید فورا از فعالیت بیشتر و استراحت اجتناب کند. علائم فوق مشابه علائم خستگی ورزش است، بنابراین گاهی اوقات تشخیص این علائم دشوار است.

بزرگسالان اطراف کودکان باید مراقب وضعیت آنها باشند و اگر متوجه چیز غیرعادی در کودک شدند، او را در وضعیت استراحت قرار دهند.

در این شرایط خنک کردن بدن کودکان در مکانی راحت در زیر درختان یا ساختمان های مجاور با تهویه مطبوع برای بهبود وضعیت آنها موثر خواهد بود.

در صورت عدم بهبود وضعیت کودک پس از اقدامات اولیه، مراجعه به مرکز درمانی و کمک گرفتن از متخصص ضروری است.

نیاز به نوشیدن آب و نوشیدنی های ورزشی

ورزش در هوای گرم کار آسانی نیست، یکی از راه های موثر برای سهولت و مفیدتر کردن ورزش در این هوا نوشیدن مایعات کافی است. آب بهترین گزینه نوشیدنی برای ورزش است.

برای ورزش در فضای باز و جلوگیری از گرمازدگی ابتدا باید مراقب باشید که مایعات کافی دریافت کنید، بدن انسان از حدود 60 تا 70 درصد آب تشکیل شده است و حفظ این مقدار مایعات در بدن ضروری است، اما در حین ورزش و فعالیت به خصوص در روزهای گرم، حدود ۲ تا ۳ درصد از این مقدار مایعات از دست می‌رود و برای جلوگیری از کم‌آبی بدن، هر ۲۰ دقیقه دو یا سه فنجان آب بنوشید.

فقط نوشیدن آب در حین ورزش مهم نیست، مهم ترین نکته مصرف میوه و سبزی کافی در طول روز است، زیرا نوشیدن آب در وسط ورزش توصیه نمی شود.

خوردن میوه ها و سبزیجات در طول روز الکترولیت کافی را فراهم می کند و حتی نیاز به نوشیدن آب زیاد را کاهش می دهد. یک راه عالی دیگر برای کمک به هیدراته شدن، خوردن یک تکه میوه مانند سیب، پرتقال یا حتی هویج است. یا کرفس

یک رشته مناسب برای ورزش در هوای گرم انتخاب کنید و به توانایی بدنی خود توجه کنید

وقتی هوا خیلی گرم است، ورزش هایی را انتخاب کنید که بدنتان از پس آن بربیاید، مثلاً برای یک روز بسیار گرم، شنا ورزش خوبی است، اگر شنا در دسترس شما نیست، یوگا و پیلاتس گزینه های خوب دیگری نیز وجود دارد، اما ورزش های نامناسب در هوای بسیار گرم مانند دویدن طولانی مدت یا دوچرخه سواری زیاد را انتخاب نکنید. چنین تمریناتی انرژی زیادی از ورزشکار می گیرد و او را در معرض خطر گرمازدگی قرار می دهد.

سطح تناسب اندام خود را بشناسید، اگر ورزش در هوای گرم شما را آزار می دهد یا به تازگی ورزش را شروع کرده اید، باید بسیار مراقب باشید، بدن شما ممکن است تحمل کمتری نسبت به گرما داشته باشد، بنابراین شدت ورزش خود را با مربی خود تنظیم کنید. کنترل را در دست بگیرید و مکرر استراحت کنید. بهتر است برای ورزش در هوای گرم با مربی و متخصص مشورت کنید و طبق توصیه های او ورزش کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا