اخبار سلامت

3 علت”سقط جنین” در کشور/ سقط تحت تأثیر شعارهای تنظیم خانواده

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، هر روز صدها زوج در کشور تصمیم می گیرند فرزندان خود را به روش های مختلف بکشند! برخی مواد مخدر مصرف می کنند و برخی دیگر به نام سقط جنین برای انجام این کار به مراکز زیرزمینی مراجعه می کنند، اما از آنجایی که عموم مردم معتقدند جنین در اوایل زندگی خود یک تکه گوشت بیش نیست، به او حق حیات نمی دهند. و به راحتی او را نابود می کنند.

آمار وزارت بهداشت حاکی از آن است که روزانه 1000 مورد سقط جنین عمدی در کشور رخ می دهد. این در حالی است که ایران در آینده نزدیک با ابربحران پیری جمعیت مواجه است و از این رو حفظ حیات این جنین ها برای آینده کشور و جوان سازی جمعیت اهمیت ویژه ای دارد.

3 عامل اصلی سقط جنین در کشور

در همین رابطه صابر جباری; رئیس کانون جوانان وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده در وزارت بهداشت، سه عامل اصلی سقط جنین مشخص شده است، اظهار داشت: دلیل اول عدم وجود سقط جنین است. خواستن فرزندان بیشتر؛ دلیل دوم مسائل اقتصادی و دلیل سوم بارداری نابهنگام است.

نقش 20 درصد علل اقتصادی در سقط جنین

وی ادامه داد: نخواستن فرزند بیشتر حدود 40 درصد از علل سقط جنین را تشکیل می دهد. علل اقتصادی 21 درصد و حاملگی نابهنگام 20 درصد سقط جنین ها را تشکیل می دهند و سایر علل درصد کمی را تشکیل می دهند.

اکثریت سقط جنین تحت تاثیر شعارهای تنظیم خانواده

جباری تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی های انجام شده در مراکز امداد و نجات کودکان سقط جنین (NAFS)، حدود 7.2 درصد از متقاضیان سقط جنین اولین بارداری خود را تجربه می کردند. حدود 20 درصد از افراد قصد سقط فرزند دوم، 24.9 درصد برای سقط فرزند سوم، 28.3 درصد برای سقط فرزند چهارم و 10.3 درصد قصد سقط فرزند پنجم خود را داشتند و 8.8 درصد از این افراد نیز درخواست سقط کردند. در دوران بارداری برای فرزند ششم به بعد. شده است.

رئیس مرکز جمعیت جوانان وزارت بهداشت تصریح کرد: این آمار نشان می دهد که بسیاری از این افراد تحت تاثیر شعار “یک یا دو فرزند بس است” یا “فرزند کمتر، زندگی بهتر” قرار گرفته اند زیرا در این بررسی ها مشاهده کردیم. که با افزایش تعداد فرزندان، میزان سقط جنین عمدی نیز افزایش یافته است.

60 درصد از زوج ها از دانستن اینکه سقط جنین قتل است منصرف می شوند

وی بیان کرد: به منظور فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از سقط، مراکز خودمراقبتی راه اندازی شده است تا آموزش ها و توصیه های لازم برای جلوگیری از سقط جنین به زوجین ارائه شود. نتایج نشان داد که 60 درصد از این زوج ها پس از اینکه متوجه شدند سقط جنین خودکشی است، از سقط جنین خودداری می کنند. همچنین اگر زوجین بدانند که اگر جنین کمتر از چهار ماه باشد و روحش کاملاً دمیده نشود، همچنان حکم قتل بر او جاری می‌شود، از این کار خودداری می‌کنند.

شیئی شدن جنین یکی از علل سقط عمدی است

جباری تصریح کرد: عده ای فکر می کنند کشتن جنین زیر چهار ماهگی اشکالی ندارد! برخی در مورد جنین «خرافات» دارند یا آن را فقط لخته خون می دانند و کشتن آن را قتل نمی دانند، به همین دلیل این کار را انجام می دهند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا