سلامت خانواده

پرونده کمبود داروی پیوند کلیه / پاسخ سازمان غذا و دارو – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو، چندی پیش گفته شد که این دارو میفورتیک که برای بیماران پیوند کلیه استفاده می شود، با کمبود مواجه شده است. این در حالی است که این دارو تولید داخلی دارد اما برخی بیماران تنها به دنبال نوع خارجی دارو هستند میفورتیک هستند.

علی جعفریان، سرپرست تیم پیوند کبد بیمارستان امام خمینی (ره) در پاسخ به این سوال که آیا نمونه های تولید داخل از داروهای وارداتی میفورتیک کارایی و کارایی لازم برای جایگزینی را دارد، گفت: نمی توان گفت که کارایی نمونه های داخلی کاملا مشابه نمونه های وارداتی است و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. البته لازم به ذکر است که عموماً داروهایی که استانداردهای تولید لازم را در داخل کشور دارند و در بازار موجود هستند، می‌توانند در فاز پس از پیوند اعضا مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: در فاز اولیه پس از پیوند اعضا از داروهای خارجی استفاده می کنیم، زیرا داروهای تولید داخل ممکن است در این مرحله برای بیمار عوارض ایجاد کند، اما زمانی که وضعیت بیمار از نظر عملکرد کبد یا هر عضو پیوندی دیگر و دو یا سه ماه از عمل پیوند می گذرد، عموماً داروهای داخلی قابل استفاده و جایگزینی هستند.

در همین راستا این موضوع را از سازمان غذا و دارو پیگیری کردیم.

غلامحسین صادقیان مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: میفورتیکیک داروی خارجی است که خوشبختانه نمونه داخلی آن به وفور در کشور تولید کننده و در اختیار بیماران قرار دارد.

وی افزود: این دارو نیز مانند سایر داروهای تولید داخل مشمول محدودیت واردات است. البته با توجه به اینکه این دارو توسط بیماران پیوندی استفاده می شود و لازم است سازمان غذا و دارو به تعدادی از بیماران نیازمند به این دارو سهمیه بدهد.

صادقیان ادامه داد: سازمان غذا و دارو بر اساس میزان اعلام شده از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت، سهمیه بندی می کند، بنابراین به منظور ایجاد تعادل در توزیع بین نمونه های داخلی و وارداتی، سازمان غذا و دارو موظف است این کار را به گونه ای انجام دهید که به تولید داخلی آسیبی وارد نشود. اقدام به

وی افزود: به بیمارانی که مشکلی با نمونه گیری داخلی ندارند توصیه می کنیم از نمونه های تولید داخل استفاده کنند تا در صورت بروز عوارض در بدن بیمار با نمونه داخلی از نمونه خارجی که خریداری می کنند استفاده کند. میفورتیک است، استفاده کنید

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: از بیماران و خانواده هایشان نیز تقاضا داریم با توجه به محدودیت عرضه داروهای خارجی با توجه به محدودیت عرضه کنندگان خارجی و محدودیت ارز همکاری کنند. انتقال. برای کسانی که نمونه های تولید داخل موثر و سازگار است باید از نمونه های تولید داخل استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا