سلامت خانواده

کاهش وزن نشانه کدام سرطان است؟

به گزارش آنلاین، محقق ارشد این مطالعه، دکتر برایان ولپین، مدیر مرکز سرطان دستگاه گوارش در موسسه سرطان دانا فاربر در بوستون، اظهار داشت که کاهش وزن غیرمنتظره می تواند ناشی از سرطان یا بسیاری از بیماری های دیگر باشد.

او می‌گوید گاهی کاهش وزن به دلیل ورزش بیشتر یا رژیم غذایی سالم‌تر است و این می‌تواند برای سلامتی افراد مفید باشد، اما اگر کاهش وزن شما بدون دلیل باشد، مراجعه به پزشک مراقبت‌های اولیه گزینه خوبی است زیرا او می‌تواند تشخیص دهد که آیا بررسی بیشتر برای شرایط دیگر ضروری است. دلایل کاهش وزن از جمله سرطان ضروری است یا خیر.

به گزارش سلامت ایسنا، در پژوهش حاضر، عادات بهداشتی بیش از 157000 شرکت‌کننده در پژوهش مستمر سلامت پرستاران و مطالعه پیگیری متخصصان سلامت مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق در دهه 1970 و 1980 آغاز شد و محققان شرکت کنندگان بزرگسال را تا سال 2016 دنبال کردند.

از شرکت کنندگان سوالات مختلفی از جمله وزن فعلی و هرگونه رفتار کاهش وزن عمدی مانند رژیم غذایی و ورزش پرسیده شد.

دکتر کیائولی وانگ، محقق ارشد این مطالعه، دانا فاربر گفت: «ما می خواستیم کاهش وزن سالم را از کاهش وزن ناسالم تشخیص دهیم. کاهش وزن سالم می تواند ناشی از تغییرات رژیم غذایی یا افزایش ورزش باشد، اما کاهش وزن ناسالم که به طور غیرمنتظره رخ می دهد می تواند به دلیل سرطان زمینه ای باشد.

نتایج نشان داد که در بین افرادی که سرطان تشخیص داده شده بود، مقادیر مشابهی کاهش وزن قبل از تشخیص بیماری در مراحل اولیه یا اواخر آن مشاهده شد، که با این ایده که سرطان در مراحل اولیه با کاهش وزن مشخص نمی شود، تناقض دارد.

به گفته تیم تحقیقاتی، این مورد همچنین نشان می دهد که کاهش وزن غیرقابل توضیح می تواند سرنخی برای سرطان اولیه باشد، زمانی که قابل درمان باشد.

با توجه به انواع سرطان های مرتبط با کاهش وزن، گروه ولپین دریافتند که کاهش وزن برای سرطان های دستگاه گوارش فوقانی (شامل سرطان های مری، معده، کبد، مجرای صفراوی و پانکراس)، سرطان های خون (از جمله سرطان های غیر هوچکین) بیشتر است. لنفوم، مولتیپل میلوما و لوسمی)، سرطان کولورکتال و سرطان ریه مرتبط هستند.

کاهش وزن با افزایش خطر سایر انواع سرطان، از جمله سرطان سینه، سرطان ادراری تناسلی، سرطان مغز یا ملانوما مرتبط نبود.

نتایج این تحقیق در انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است.

233233

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا