سلامت خانواده

چگونه استرس را از اضطراب تشخیص دهیم؟

به گزارش خبرآنلاین، زمانی که احساس خطر می کنیم، بدن ما هورمون های استرس را ترشح می کند. هورمون های استرس باعث می شوند قلب تندتر بزند و در نتیجه خون بیشتری به اندام ها و بافت ها پمپاژ می شود. این واکنش طبیعی به ما امکان می دهد برای مبارزه یا مواجهه با خطر آماده باشیم. معمولاً در هنگام استرس، تنفس سریعتر (نفس نفس) و فشار خون بالا می رود.

در همین حال، تمام حواس ما تقویت می شود و بدن مواد مغذی را در خون آزاد می کند تا اطمینان حاصل شود که تمام قسمت ها انرژی مورد نیاز خود را دارند. این وضعیت که روند آن به سرعت اتفاق می افتد، از نگاه کارشناسان «استرس» نامیده می شود.

در مقابل، «اضطراب» پاسخ بدن به استرس است. بسیاری از مردم اضطراب را به عنوان احساس ناراحتی، ناراحتی یا ترسی می دانند که فرد قبل از یک رویداد مهم دارد. که آنها را هوشیار و آگاه نگه می دارد.

پاسخ مبارزه یا فرار می تواند زمانی ایجاد شود که فرد با تهدید فیزیکی یا عاطفی مواجه شود یا حتی موضوع خاصی را یادآوری کند. تجربه اضطراب ممکن است در برخی شرایط برای بدن مفید باشد، اما در برخی مواقع می تواند در زندگی روزمره اختلال ایجاد کند.

چگونه استرس را از اضطراب تشخیص دهیم؟

برای تشخیص این دو، توجه داشته باشید که استرس معمولا کوتاه مدت است و در پاسخ به یک تهدید رخ می دهد. اضطراب ممکن است طولانی مدت باشد و باقی بماند، همچنین گاهی اوقات به نظر می رسد که اضطراب دلیل خاصی ندارد و یک احساس مزمن در فرد است.

منبع: medicalnewstoday

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا