سلامت خانواده

دلایل کناره گیری پزشکان از پزشکی/ انتقاد مراقبین سلامت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا صداقت در دومین همایش سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور اظهار داشت: اعمال تعرفه های ناعادلانه بهداشتی نه تنها باعث می شود. گرفتن پدیده مهاجرت جغرافیایی پزشکان و کادر درمانی نیز منجر به مهاجرت شغلی شده است. افزایش دادن گزارش کرده است

وی افزود: بسیاری از پزشکان هستند که به دلیل هزینه ها و مسئولیت های سنگین حرفه پزشکی و درآمد کم، دیگر به طبابت نمی پردازند و ترجیح می دهند در مشاغل دیگر فعالیت کنند.

صدقه ادامه داد: آه تو ای کاش متولیان حوزه سلامت ارزش واقعی خدمات بهداشتی و درمانی را اعلام می کردند و سپس می گفتند که خرید خدمات بر عهده آنهاست. نه آینده; نه اینکه ارزش خدمات را بر اساس جیب خود تعیین کنند.

وی ایجاد اقدامات القایی در درمان را نتیجه ارزش گذاری نادرست خدمات بهداشتی و درمانی دانست و گفت: این مسیر اشتباه باعث شکل گیری می شود. گرفتن این تبدیل به دومینوی خطرناکی شده است که برای شرکت های بیمه و ارائه دهندگان خدمات درمانی بسیار دردناک است و و خطرناک خواهد بود.

صداقت افزود: خوشحالم با وجود همه مشکلات و موانع جامعه پزشکی همچنان در عرصه آموزشی و پژوهشی فعال است و سنگر آموزش و پرورش خالی نمانده است.

وی با ابراز امیدواری از حضور افراد کارآمد با برنامه ریزی های جدید در حوزه مدیریت بهداشت و درمان در کشور، گفت: امیدوارم با حضور مدیران کارآمد و شایسته، حوزه سلامت کشور آن طور که شایسته مردم است و شایسته مردم باشد. جامعه پزشکی مسیری رو به رشد و پر از موفقیت خواهد داشت تا بیماران ما دغدغه ای جز بهبود سلامت خود نداشته باشند و درمانگران جز درمان بیماران و درمانگر بودن چیزی برای نگرانی نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا