سلامت خانواده

مجوز پزشکی راحت تر می شود / انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا جباری در دومین همایش سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور افزود: در پی تصویب طرح کاهش امتیازات لازم برای اخذ مجوز راه اندازی مطب در عالی شورای نظام پزشکی کشور و در گام بعدی با تصویب وزارت بهداشت، شرایط راه اندازی مطب تسهیل شده است و این نوید خوبی برای کاهش موانع فعالیت جوانان خواهد بود. پزشکان، به ویژه در شهرهای بزرگ.

وی ادامه داد: احتمالا با اجرای این طرح امتیاز راه اندازی دفتر را بیشتر کاهش دهیم.

وی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه کمیسیون صلاحیت حرفه ای، گفت: وزارت بهداشت در یک رفتار فراقانونی، اجرا و ابلاغ مصوبات کمیسیون ملی صلاحیت حرفه ای را بلاتکلیف نگه داشت و با تاخیر مواجه کرد. ، و شبه کمیسیون خلاف قانون بود سمت جلساتی را ایجاد و برگزار کرد که نظام پزشکی به نشانه اعتراض در این جلسات شرکت نکرد.

وی افزود: ماموریت اصلی کمیسیون صلاحیت حرفه ای حل و فصل اختلافات و تعارضات بین رشته ای است و البته تصمیمات این کمیسیون ملاک عمل در تمامی لایه های زیرین و ارکان مختلف سازمان نظام پزشکی از جمله انتظامی خواهد بود. ، آموزشی و فنی بر اساس مصوبه شورای عالی.

جباری بیان کرد: امیدوارم در دوره جدید وزارت بهداشت، عقلانیت و رعایت قانون ملاک تصمیم گیری ها باشد و مسائل مربوط به مشکلات جامعه پزشکی از جمله صلاحیت های حرفه ای به درستی و مطابق پیش برود. با استانداردها و نیازهای جامعه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا