سلامت خانواده

دوقطبی بودن طب سنتی و طب مدرن برای منافع مادی ایجاد شده است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو، دکتر محمد رئیس زاده در نشست هم اندیشی چالش های درمان ناباروری و جنین شناسی در کشور که امروز پنجشنبه ۲۰ مردادماه توسط انجمن جنین شناسی و زیست شناسی تولید مثل در پژوهشگاه رویان برگزار شد، گفت: : برگزاری چنین همایش هایی ضروری است و ما به خاطر توانایی های خود در دنیا افتخار می کنیم. علم ماست. اگر از توانایی های علمی خود دست برداریم، چیزی برای افتخار نداریم.

وی با بیان اینکه رشته جنین شناسی ارتباط تنگاتنگی با قرآن و روایات دارد، گفت: در جاهای مختلف قرآن به رشد جنین اشاره شده است. پیشنهاد من این است که برای هر کدام از این آیات یک گروه تحقیق تشکیل شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: 20 قرن بشر در فرآیند شناسایی و تولید مثل سردرگم بود و 2 هزار سال طول کشید تا تخمک و اسپرم و نظریه لقاح شناخته شود. این در حالی است که 1200 سال قبل از آن این احادیث در قرآن وجود داشته است.

وی تاکید کرد: این مطالعات بسیار عمیق است و هیچ انجمنی مانند انجمن جنین شناسی نمی تواند این کار را انجام دهد.

رئیس زاده در خصوص غفلت ما از طب سنتی گفت: کتاب قانون ابن سینا 600 سال مرجع دانشگاه های جهان بود اما این کتاب 800 سال بعد از اروپایی ها در سال 63 در ایران ترجمه شد و ما با میراث بزرگ طب سنتی بیگانه هستیم. و قرآن خودمان و ما از آن غافلیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به مقالات مرز دانشی در زمینه هضم غذا از جمله پیوند مدفوع و استفاده از فلور روده برای درمان بیماری ها گفت: مفهوم کلی این موضوع توسط این سینا مطرح شد و ما از آن بی خبر بودند اگر زودتر به آن توجه کرده بودیم می توانستیم این مفاهیم را به دنیا معرفی کنیم.

وی درباره دوگانگی طب سنتی و طب نوین گفت: این دوگانگی را شارلاتان ها برای منافع مادی ایجاد کردند.

رئیس زاده با تاکید بر اینکه مباحث جنین شناسی مطرح شده در قرآن باید توسط گروه تخصصی در انجمن جنین شناسی مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد، گفت: اگر امروز کارها را جدی بگیریم ممکن است 30 سال دیگر به دستاوردهای چشمگیری برسیم.

وی درباره اجرا نشدن مصوبه نظام پزشکی اعطای اعطای متخصصان بیولوژی تولید مثل گفت: در نظام پزشکی ادارات مختلفی وجود دارد که هر کدام از این ادارات سهمیه خاصی در انتخابات نظام پزشکی و مجمع آن دارند و در متخصصان بیولوژی تولید مثل باید در کدام یک از گروه ها قرار گیرند. می تواند در روند انتخابات نظام پزشکی موثر باشد.

وی ادامه داد: در شورای عالی نظام پزشکی هنوز به جمع بندی نرسیده ایم که در کدام اداره به متخصصان جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل مجوز بدهیم. کار اصلی انجام شده است، اما به سختی می توان خلاصه کرد که آنها در کدام گروه هستند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به قانون جوانان در خصوص بیمه ها گفت: بیمه های ما عمق ندارد. جمعیت زیادی درگیر معضل ناباروری هستند که اگر مشکلات آنها را جدی نبینیم، آثار و عواقب آن بیشتر می شود.

وی تاکید کرد: این حق مردم ماست که علم روز دنیا و بهترین تجهیزات را در خدمت مردم داشته باشند. این مطالب باید رعایت شود و پوشش بیمه ای عمیق تر شود تا مردم نگران دسترسی و کیفیت خدمات نباشند. وظیفه ما پیگیری مسائل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا