سلامت خانواده

رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با نیش پشه در پیاده روی اربعین – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهشید چایچی با بیان اینکه گزش حشرات یکی از چالش هایی است که زائران اربعین با آن روبرو هستند، گفت: مقابل وی گفت: امسال خطر ابتلا به تب وجود دارد دانگ به دلیل نیش پشه ایدز مصرف بیش از حد آن می تواند باعث دردهای استخوان شکن همراه با تب شود.

وی افزود: متأسفانه این پشه ها در طول روز به ویژه در سحر پرواز می کنند. فلک زائران فعال هستند و می توانند از طریق نیش خود بیماری را به افراد زیادی منتقل کنند. بنابراین استفاده از پشه بند برای کالسکه نوزاد و پوشیدن لباس های آستین بلند ضروری است.

چایچی ادامه داد: همچنین استفاده از لوسیون یا کرم های دافع حشرات شیمیایی و گیاهی حاوی اسانس نعناع و شمعدانی و استفاده از آنها به ویژه در طلوع و نزدیک غروب آفتاب می تواند به دفع حشرات کمک کند. اگر کرم های خاصی در دسترس نباشد، افراد می توانند از مقدار کمی پوست لیموی تازه یا آب لیمو روی پوست بمالید تا قسمت هایی که از نیش حشرات پوشانده نشده اند تا حدودی محافظت شود، اما این روش به تنهایی برای پیشگیری کافی نیست و لازم است روش های دیگری برای پیشگیری از نیش حشرات در نظر گرفته شود. در حالی که برخی از این لوسیون می بینم و روغن های گیاهی ممکن است برای برخی افراد باعث حساسیت پوستی شوند و باید ابتدا روی ناحیه کوچکی از پوست آزمایش شوند.

وی افزود: در صورت ابتلا به این مشکل باید از مصرف داروهای مسکن غیر از استامینوفن خودداری کرد زیرا ممکن است باعث خونریزی شود و در صورت خونریزی لثه یا بینی همراه با تب و درد شدید استخوان شکن حتما باید مراجعه کرد. یک دکتر.

معاون توسعه سلامت اداره کل طب مکمل ایران با بیان اینکه افراد مبتلا به بیماری های مزمن نیز در ایام اربعین حضور دارند، اظهار کرد: توصیه ما به افراد مبتلا به بیماری های خاص این است که در ایام گرم سال در این پیاده روی شرکت نکنند. و در صورت حضور کمترین فعالیت را داشته باشند. بعد از غروب آفتاب یا صبح پیاده روی کنید. حتما داروهای خود را همراه داشته باشید و قبل از سفر با پزشک خود در مورد امکان تعویض دارو مشورت کنید. به عنوان مثال، افراد مبتلا به دیابت ممکن است به دلیل پیاده روی طولانی مدت نیاز به تغییر میزان انسولین تزریقی خود داشته باشند.

چایچی گفت: برای رفتن در این راه آدابی وجود دارد. گاهی اوقات تنها بستن چمدان و سفت کردن بند کفش کافی نیست و آمادگی جسمی و روحی نیز بسیار مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا