سلامت خانواده

بیش از 30 شرکت داروسازی تسهیلات بانکی گرفته اند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشته میرزازاده گفت: در سال 1401 مبلغ 8 همت از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تسویه مطالبات شرکت های دارویی و لوازم مصرفی پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی کشور پرداخت شد.

وی افزود: سال گذشته با استفاده از مکانیزم تهاتر نفت، یک هزار و 378 همات از محل بدهی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به صدا و سیمای البرز تسویه شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: سال گذشته با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور تسویه مطالبات شرکت های توزیع کننده دارو، 3 تلاش به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد. علوم و همچنین بر اساس قانون بودجه. در کل کشور در مجموع 3.5 درصد از مطالبات شرکت های پخش دارو به صورت مالیاتی و تسویه بانکی تسویه شد.

وی همچنین با اشاره به قانون بودجه سال گذشته و ایجاد زمینه مساعد برای بازپرداخت بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به شرکت‌های توزیع دارو از طریق افزایش درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها، پیگیری‌های متعدد به منظور کسر 3 درصد قانون «استفاده متوازن از تسهیلات کشور برای توسعه مناطق کمتر توسعه‌یافته» از درآمد دارویی دانشگاه‌ها حذف می‌شود؛ در پایان با پیگیری‌های مذکور و با ابلاغ بودجه سال جاری به نتیجه رسید. قانون به دانشگاه های علوم پزشکی کشور مبلغ مذکور از درآمد ویژه کسر نشده است.

به گفته میرزازاده، برای تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت های دارویی، با پیگیری های سازمان غذا و دارو مقرر شد 30 درصد تسهیلات بانکی به این شرکت ها اختصاص یابد که بر اساس گزارش دریافتی از بانک مرکزی در سال گذشته بیش از مبلغ توافق شده تسهیلات به شرکت ها بوده است. دارو داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال مبلغ 20 حمت از محل فروش اوراق مشارکت اسلامی نیز در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت تا بخش قابل توجهی از مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی از این محل تسویه شود و تامین اجتماعی بدهی های سازمان به دانشگاه های علوم پزشکی کشور از این محل پرداخت می شود. مکان در حال انجام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تامین ارز مورد نیاز دارو، مواد مصرفی پزشکی و شیرخشک در سال 1403 گفت: تفاهم نامه سه جانبه 600 میلیون دلاری بین این وزارتخانه وزارت بهداشت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و امضا شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا