سلامت خانواده

تب دود یا آنفولانزای تفلون در آمریکا / این بیماری چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، «Poison Centers در آمریکا» که مدیریت 55 مرکز سم شناسی در این کشور را بر عهده دارد، گزارشی از بیش از 265 مورد مشکوک به «تب دود» در سال 2023 منتشر کرده است که بیشترین تعداد موارد مربوط به این سال است. 2000 در این کشور.

ایسنا در خبری نوشت: بر اساس گزارش این مراکز، طی دو دهه گذشته بیش از 3600 مورد مشکوک به تب دود ارائه شده است که همه این موارد نه تنها در خانه، بلکه بسیاری از آنها در محل کار اتفاق افتاده است.

آماری که نیاز به توجه ویژه به نحوه صحیح استفاده از این نوع تابه ها در هنگام پخت دارد.

به گزارش یورونیوز، در صورت استنشاق و تنفس بخار حاصل از گرم شدن ظروف پوشیده شده با «پلی تترا فلوئورواتیلن» (PTFE)، علائمی شبیه آنفولانزا در بدن ایجاد می شود.

علائم تب پلیمری شامل سفتی قفسه سینه، سرفه، مشکل در تنفس و سردرد است.

به گفته دکتر دارین ساتون، علائم این بیماری در عرض دو تا سه روز ناپدید می شوند، اما اثرات طولانی مدت این وضعیت هنوز ناشناخته است.

ساتون می‌گوید: «ما هنوز از اثرات طولانی‌مدت آن اطلاعی نداریم، اما می‌دانیم که این مواد شیمیایی با ناهنجاری‌های تیروئید، برخی سرطان‌ها مانند سرطان کلیه و مشکلات ناباروری مرتبط هستند.»

پرکننده های پلی فلوروآلکیلنی یا به اختصار PFAS یک ترکیب شیمیایی است که برای دهه ها در محصولاتی مانند ظروف نچسب، لوازم آرایشی و لباس های ضد آب استفاده می شود، اما طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، اثرات نامطلوب آن به تازگی ایجاد شده است. شناخته شده است. در مورد سلامت گزارش شده است.

دکتر ساتون توصیه می کند که افراد ظروف نچسب مستعمل و آنهایی را که بیش از 3 تا 5 سال استفاده شده اند دور بریزند. علاوه بر این، تابه ها باید در مکان هایی با تهویه مناسب استفاده شوند.

به گفته سازندگان این ظروف، مراقبت صحیح از قابلمه ها و تابه های نچسب برای جلوگیری از خراشیدگی آنها بسیار مهم است. مهمتر از همه، تابه های تفلون نباید بالاتر از 260 درجه سانتیگراد گرم شوند. برای این منظور پرهیز از گرم کردن ظرف خالی روی حرارت زیاد اجاق گاز و پرهیز از قرار دادن آنها در دمای بالای فر از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

به گفته مرکز سموم، اگر فردی علائم تب پلیمری را تجربه کرد، به او توصیه می شود از منبع بخار دور شود. نوشیدن مایعات و استفاده از مسکن های بدون نسخه برای کنترل تب و بدن درد نیز توصیه می شود. افراد مبتلا به بیماری ریوی و کسانی که علائم دائمی دارند نیاز به ارزیابی پزشکی بیشتری دارند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا