علمی و فناوری

انویدیا با سرویس‌های جدید خود به توسعه ربات‌های انسان‌نما سرعت می‌دهد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)انویدیا اعلام کرد که برای سرعت بخشیدن به توسعه ربات های انسان نما در مقیاس جهانی، خدمات جدیدی را به تولیدکنندگان ربات ارائه می دهد. این شرکت همچنین به توسعه دهندگان مدل هوش مصنوعی و سازندگان نرم افزار کمک می کند تا نسل بعدی ربات های انسان نما را با مجموعه ای از خدمات، مدل ها و پلت فرم های محاسباتی توسعه دهند و آموزش دهند.

میکروسرویس‌های NIM جدید انویدیا کانتینرهای از پیش ساخته‌شده‌ای را ارائه می‌کنند که توسط نرم‌افزار پیش‌بینی انویدیا پشتیبانی می‌شوند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند زمان اجرای پروژه را از هفته‌ها به دقیقه کاهش دهند. میکروسرویس‌های جدید توسعه‌دهندگان ربات را قادر می‌سازند تا گردش‌های کار شبیه‌سازی را برای هوش مصنوعی فیزیکی مولد در Nvidia Isaac Sim، یک برنامه مرجع برای شبیه‌سازی روباتیک در پلتفرم Nvidia Omniverse، تقویت کنند.

نوآوری انویدیا: ارائه خدمات پیشرفته برای تسریع در توسعه ربات های هوشمند

میکروسرویس‌های MimicGen NIM داده‌های حرکت مصنوعی را بر اساس داده‌های دستگاه‌های محاسباتی فضایی مانند Apple Vision Pro تولید می‌کنند. میکروسرویس Robocasa NIM وظایف ربات و محیط های آماده شبیه سازی را در OpenUSD تولید می کند، چارچوبی جهانی برای توسعه و همکاری در جهان های سه بعدی.

انویدیا Osmo که اکنون در دسترس است، یک سرویس مدیریتی بومی ابری است که به کاربران اجازه می‌دهد گردش‌های کاری توسعه رباتیک پیچیده را در منابع محاسباتی توزیع‌شده، هم در محل و هم در فضای ابری هماهنگ و مقیاس‌بندی کنند. Osmo روند کار آموزش و شبیه سازی ربات را ساده می کند و زمان چرخه استقرار و توسعه را از ماه ها به کمتر از یک هفته کاهش می دهد.

آموزش مدل های اولیه برای ربات های انسان نما به حجم زیادی از داده ها نیاز دارد. یکی از روش‌های جمع‌آوری داده‌ها از نمونه‌های انسانی، استفاده از مکانیسم‌های دورکاری است، اما این روش به طور فزاینده‌ای پرهزینه و زمان‌بر شده است.

یک گردش کار عملیات از راه دور که توسط NVIDIA AI و Omniverse ارائه شده است، که در کنفرانس SIGGRAPH نشان داده شد، به محققان و توسعه دهندگان هوش مصنوعی اجازه می دهد تا حجم زیادی از داده ها را بر اساس تعداد کمی از نمونه های داده های انسانی که از راه دور گرفته شده اند پردازش کنند. ایجاد حرکت و ادراک مصنوعی. ابتدا، توسعه دهندگان از Apple Vision Pro برای ضبط تعداد کمی از این حرکات استفاده می کنند. سپس این داده ها در Nvidia Isaac Sim شبیه سازی شده و از میکروسرویس MimicGen NIM برای تولید مجموعه داده های مصنوعی استفاده می کنند. توسعه‌دهندگان مدل پایه انسان‌نمای پروژه GR00T را با داده‌های واقعی و مصنوعی آموزش می‌دهند و به آنها اجازه می‌دهد در زمان صرفه‌جویی کنند و هزینه‌ها را کاهش دهند.

انویدیا سه پلتفرم محاسباتی را برای تسهیل توسعه ربات‌های انسان‌نما ارائه می‌کند: ابررایانه‌های هوش مصنوعی انویدیا برای مدل‌های آموزشی، Nvidia Isaac Sim ساخته شده بر روی Omniverse که در آن روبات‌ها می‌توانند مهارت‌های خود را در جهان‌های شبیه‌سازی شده یاد بگیرند و اصلاح کنند، و رایانه‌های روباتیک. Nvidia Jetson Thor برای اجرای مدل ها. توسعه دهندگان می توانند به تمام یا بخشی از این پلتفرم ها برای نیازهای خاص خود دسترسی داشته باشند و از آنها استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا