سلامت خانواده

فعالیت بدنی در محیط های گرم، بسته و بدون تهویه احتمال گرمازدگی را افزایش می دهد

بابک یکتاپرست در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه گرمازدگی یکی از دلایل تماس با اورژانس هر ساله با شروع تابستان است، اظهار داشت: گرمازدگی عارضه ای است که در روزهای گرم سال بعد از کار و کار اتفاق می افتد. فعالیت بدنی سنگین در محیط ها و فضاهای گرم. گرمازدگی بدون تهویه مناسب رخ می دهد و در صورت عدم رعایت نکات درمانی برای فرد مبتلا به گرمازدگی، خطرات جدی برای سلامتی فرد به همراه خواهد داشت.

وی افزود: گرمازدگی یکی از شایع ترین عوارض ناشی از قرار گرفتن در معرض گرما است و این پدیده با احساس ضعف، خستگی و بی حالی آغاز می شود و می تواند منجر به شوک گرمایی، آسیب به اندام های داخلی و حتی مرگ شود.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گفت: احساس خفیف انقباض عضلانی در مراحل اولیه بدن فرد ایجاد می شود و با پیشرفت عارضه، فرد دچار احساس ضعف، بی حالی و خستگی می شود و به آرامی این احساس می شود. این وضعیت شدیدتر می شود، افزایش شدید توده عضلانی، پوست داغ و قرمز، افزایش ضربان قلب و تعداد تنفس از جمله علائم گرمازدگی است.

یکتاپرست با اشاره به اینکه پس از گرمازدگی باید در کمترین زمان ممکن درمان برای فردی که به این عارضه مبتلا است انجام شود، تصریح کرد: اصل مهم و اساسی کاهش تدریجی دمای بدن مصدوم است و باید مراجعه کند. در اسرع وقت به سایه و هوای آزاد بروید. حمل و نقل خنک با تهویه مناسب.

وی خاطرنشان کرد: مرطوب و خنک نگه داشتن منظم بدن فرد مبتلا به گرمازدگی با اسفنج آغشته به آب و کیسه یخ ضروری است، بنابراین انجام این کار برای قسمت های مختلف بدن مانند زیر بغل، کشاله ران و اطراف حائز اهمیت است. گردن آسیب دیده

معاون روابط عمومی اورژانس کشور با بیان اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: در فصل تابستان که دمای هوا بالا می رود مردم برای جلوگیری از گرمازدگی از کار و فعالیت بدنی در محیط های گرم، بسته و بدون تهویه خودداری کنند. .

یکتاپرست گفت: کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی، دیابتی ها و افراد مبتلا به فشار خون بیش از سایرین در معرض خطر هستند، بنابراین باید از لباس های نخی سبک و خنک استفاده کنند، در روزهای گرم سال مایعاتی از این قبیل مصرف کنند. همانطور که آب میوه ها و نوشیدنی های حاوی مواد معدنی و املاح باید بیشتر از روزهایی باشد که با گرما مواجه نیستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا