سلامت خانواده

پرداخت تعرفه های پرستاری با 12 ماه تاخیر – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل ادبی درباره مطالبات جامعه پرستاری از وزیر بهداشت دولت چهاردهم گفت: انتخاب دکتر مزکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب امیدی را برای تحقق مطالبات جامعه پرستاری باز کرده است. .

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات جامعه پرستاری مهاجرت و خروج نیروها از کشور است. اگر بخواهیم علت مهاجرت بخشی از جامعه پرستاری را ریشه یابی کنیم، دلیل اصلی آن می تواند مشکلات معیشتی جامعه باشد. مطالبات جامعه پرستاری به حق و برای همه این مطالبات راه حل قانونی وجود دارد.

ادبی ادامه داد: شما باید الگو باشید مطابق با باید تجربه کشورهای موفق در زمینه حفظ نیروی انسانی تعریف شود تا با استفاده از این مدل از خروج نیروی کار از کشور جلوگیری شود.

وی افزود: مؤسسه فوق فوق العاده خاص یکی از مهمترین خواسته های جامعه پرستاری است که باید به ویژه برای همکاران بالینی مورد توجه قرار گیرد.

یکی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری گفت: اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری یکی از مطالبات مهم جامعه پرستاری است که می تواند به بهبود وضعیت معیشتی پرستاران کمک کند.

وی ادامه داد: قانون تعرفه خدمات پرستاری هم اکنون اجرا شده است اما به دلیل پرداخت خودسرانه مبالغ بسیار ناچیز نارضایتی هایی را به همراه داشته است که با مدیریت و بازنگری در نحوه پرداخت و داشتن سامانه ای که پرسنل در آن ثبت نام کنند، این مشکل برطرف خواهد شد. خدمات انجام شده تبدیل شد.

ادبی افزود: تاخیر در پرداخت تعرفه خدمات پرستاری موجب رنجش همکاران در جامعه پرستاری شده است. راه حل این مشکل این است که پرستاران هر ماه به عنوان علی حساب، مبلغی را دریافت کنید، سپس پس از پرداخت مبلغ موثر توسط شرکت بیمه، جایگزین می شود. این امر باعث می شود که پرداخت تعرفه ها با تاخیر مواجه نشود زیرا در حال حاضر حدود 9 تا 12 ماه تاخیر در پرداخت تعرفه ها وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری سنندج گفت: عدم اجرای مقررات امکانات رفاهی طرف دولت در هیچ یک از دانشگاه های علوم پزشکی یکی دیگر از مشکلات جامعه پرستاری نیست، اما با وجود تاکید بر الزام اجرای این آیین نامه، هیچ گاه در دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت نشده است.

وی با اشاره به تلاش پرستاران برنامه ریزی شده و سازمانی در ایام کرونا برای کنترل بیماری کووید 19، تاکید کرد: نیروهای طرح، شرکت و … در ایام کرونا با جان و دل مشغول خدمت به مردم بودند. کرونا در آن زمان به آنها وعده اشتغال داده شد اما هنوز بسیاری از آنها به کار نگرفته اند و به همین دلیل یکی دیگر از مطالبات دولت جدید توجه به وضعیت استخدامی این همکاران است.

ادبی استقرار دستیار پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی را از دیگر خواسته های جامعه پرستاری عنوان کرد و اظهار داشت: راه اندازی دستیار پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور باعث ایجاد رضایت بیشتر در بین همکاران پرستاری می شود.

وی با اشاره به لزوم افزایش میزان اضافه کاری پرستاران خاطرنشان کرد: در حال حاضر میانگین اضافه کاری پرستاران 20 هزار تومان در ساعت است که شایسته جامعه پرستاری نیست و باید حداقل به ساعتی 180 هزار تومان افزایش یابد. . البته این موضوع هم فرمول خاصی دارد و با آن فرمول باید محاسبه و به پرستاران پرداخت شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری سنندج کمبود نیروی پرستاری را از دیگر مشکلات جامعه پرستاری کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: در ایران به ازای هر هزار نفر 1.5 پرستار داریم که کمتر از میانگین جهانی است. این آمار به این معناست که نه تنها کادر پرستاری فرسوده شده اند، بلکه مردم نیز خدمات کامل پرستاری دریافت نمی کنند. برای رسیدن به حداقل استاندارد جهانی از نظر تعداد باید 150 هزار پرستار در نظام سلامت جذب شوند.

یکی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت برای جبران کمبود نیرو در حال برنامه ریزی برای فعال سازی مجدد دانشکده های پرستاری است.

وی، اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور و وی آن را از دیگر خواسته های جامعه پرستاری ارتقای رضایتمندی و معیشت پرستاران برشمرد و یادآور شد: افزایش ضریب ریالی و افزایش تعرفه های خدمات پرستاری نیز از دیگر خواسته های جامعه پرستاری است. از دولت چهاردهم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا