اخبار سلامت

لزوم حضور مسئول فنی در داروخانه ها در ایام تعطیلات

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، دکتر مینا آژوق; رئیس اداره داروخانه ها و شرکت های پخش گفت: به منظور تسهیل در دسترسی مردم به خدمات دارویی در ایام تعطیل، علاوه بر داروخانه های شبانه روزی، داروخانه های روزانه و نیمه وقت متقاضی به شرط ارائه خدمات دارویی به صورت فنی. افسر حضور دارد

وی افزود: با توجه به عدم حضور مسئول فنی در زمان تحویل دارو به مشتریان و بیماران، پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت داروخانه ها بدون داشتن مسئول فنی مجاز نیست، گفت: مسئول فنی واجد شرایط، داروساز است که باید در تمام ساعات کاری در داروخانه حضور داشته باشد.

رئیس اداره داروسازی و شرکت پخش در خصوص تامین دارو، کنترل نهایی و صحت تحویل دارو به مشتری بر اساس تجویز پزشک افزود: مسئول فنی حاضر در داروخانه باید کنترل نهایی دارو را انجام داده و پاسخگوی مشتریان باشد. سوالات در این زمینه.

این کارشناس سازمان غذا و دارو در مورد داروخانه هایی که بدون حضور مسئول فنی فعالیت می کنند، گفت: فعالیت داروخانه بدون حضور مسئول فنی مجاز نیست و مسئول فنی واجد شرایط که داروساز است باید در محل حضور داشته باشد. داروخانه در تمام ساعات کار

آژوق گفت: هر مکانی که عرضه مواد مخدر به صورت غیرمجاز و بدون مجوز باشد پس از اطلاع و دریافت گزارش پلمب و متخلفان برای رسیدگی به تخلفات خود به مراجع قضایی معرفی می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا