بارداری

زمان طلایی تشخیص «ناباروری» در زوج‌های نابارور

به گزارش سلامت جو به نقل از فارس، صابر جباری رئیس اداره جوانان جمعیت وزارت بهداشت درباره یکی از ویژه برنامه های این اداره کل برای رشد جمعیت و نجات کشور از سیاهچاله جمعیتی گفت: بر اساس مصوبه جدید تقسیم بندی گروه های سنی 17 تا 40 سال عنوان گروه سنی جوانان در نظر گرفته شده است و در این زمینه رویکرد مدیریت جوانان جمعیت ازدواج زودهنگام، چند قلو و فرزندآوری به موقع برای جوانان است.

وی در این خصوص به جوانان توصیه کرد: توصیه ما به جوانان این است که در دو سال اول پس از ازدواج اولین فرزند خود را به دنیا بیاورند. چنین ناباروری اولیه به موقع تشخیص داده می شود. زیرا هیچ روش دیگری برای تشخیص ناباروری در کشور وجود ندارد مگر اینکه زوجین اقدام به بچه دار شدن کنند. وی در ادامه تاکید کرد: اگر زوجین فرزندآوری را به تعویق بیندازند، این تشخیص دیرتر اتفاق می افتد و درمان زوجین دشوارتر می شود.

جباری در پاسخ به این سوال که آیا طرحی برای درمان ناباروری در اداره جوانان جمعیت وجود دارد، توضیح داد: به منظور پیشگیری از ناباروری، تشخیص و درمان به موقع ناباروری بخشنامه و بسته پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی ابلاغ شده است. برای ناباروری صادر شده است. در نظر گرفته ایم که سال گذشته در سامانه شبکه اعلام شده و در حال اجراست.

جباری در خصوص اهمیت تشخیص زودهنگام ناباروری در جوانان گفت: نکته مهم دیگر تشخیص به موقع زوج های نابارور است تا به موقع درمان شوند و کارشان منجر به خدمات تخصصی و فوق تخصصی نشود زیرا گران است و درمان دشوارتری خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا