بارداری

درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران

به گزارش سلامت جو به نقل از مهر، محمد ابراهیم پارسانژاد درباره درمان ناباروری گفت: زمانی که زوجین برای درمان ناباروری مراجعه می کنند در مرحله اول درمان های سطحی مربوط به زوجین برای آنها تجویز می شود و در صورت نیاز درمان های اولیه برای آنها تجویز می شود. . به سمت درمان های پیشرفته سطح 3 پیش می رود.

وی افزود: پس از ازدواج، درصد بارداری یک زوج در ماه اول 15 درصد، در 6 ماهه اول 50 درصد، در 8 ماهگی این میزان 80 درصد است و پس از یک سال احتمال بارداری برای آنها می رسد. 100%

این متخصص ناباروری با اشاره به اینکه همه زوج های نابارور می توانند مراحل درمانی را طی کنند، تاکید کرد: این به معنای بچه دار شدن همه آنها نیست. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بین 35 تا 40 درصد افرادی که تحت درمان ناباروری قرار می گیرند و از روش های کمک باروری استفاده می کنند، صاحب فرزند خواهند شد.

وی تاکید کرد: تا سال ها قبل اگر زوجی با مشکل مردانه به بیمارستان مراجعه می کردند و اسپرم نداشتند به آنها می گفتند که قابل درمان نیست. اما در حال حاضر درمان برای همه افراد نابارور انجام می شود، اما این به معنای موفقیت در همه این عمل ها نیست.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران در تاریخ 19 تا 21 اردیبهشت 1403 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا