اخبار سلامت

توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، مهدی انصاری; مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آب بسته بندی دارای مزایای فراوانی است، عدم آلودگی میکروبی و انگل های بیماری زا، وجود حد مجاز املاح و فلزات سنگین و آفت کش ها را بخشی از این مزیت ها برشمرد. گفت: دلیل کنترل کیفی این محصولات در محل تولید از منبع اصلی آب تا پایان فرآیند تولید می شود در حالی که کنترلی برای آب چاه وجود ندارد.

وی اظهار نظر در مورد اینکه نوشیدن آب چاه تنها منجر به ایجاد سنگ کلیه می شود غیرمسئولانه و غیرکارشناسی است، تصریح کرد: آب چاه ممکن است آلودگی زیادی داشته باشد که ممکن است به دلیل مجاورت با مناطق مسکونی، کشاورزی، مراکز صنعتی و منابع باشد. . سایر آب های زیرزمینی متصل به ترکیبات آلی، نیترات ها و سولفات ها آلوده هستند.

وی ادامه داد: در تولید و عرضه آب بسته بندی، فرآیندهای صنعتی رعایت می شود و پس از بررسی ها و آزمایش های متعدد مجوزهای لازم اخذ می شود. هر محصول دارای شرایط نگهداری است که توسط سازنده در بسته بندی محصول اعلام شده است که مصرف کننده، فروشنده و توزیع کننده ملزم به رعایت شرایط نگهداری، حمل و نگهداری هستند.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر شرایط نگهداری هر محصولی رعایت نشود، طبیعی است که خطراتی را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد و این محدود به محصولی مانند آب بسته بندی نمی شود. . ظروف بسته بندی «پت» در ایران و جهان فقط برای آب آشامیدنی نیست، بلکه از مواد پت در نوشابه ها، روغن های خوراکی، برخی لبنیات و شیشه شیر کودک نیز استفاده می شود.

وی با بیان اینکه روغن های صفر ترانس مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند، تاکید کرد: برای هر شاخص یک روش اندازه گیری وجود دارد که در آن از دقیق ترین و حساس ترین روش ها استفاده می شود و عبارت صفر معنای کلی دارد، در حالی که از نظر فنی اصطلاح غیر قابل ردیابی غیر قابل تشخیص) اعلام می شود. باید پذیرفت که ما نمی توانیم و نباید علایق و سلایق شخصی خود را رسانه ای کنیم.

وی در خصوص کیفیت برنج های غیرایرانی موجود در بازار گفت: تمام برنج های وارداتی در مبادی ورودی کشور و حتی در محل تولید نمونه برداری می شود و آنالیزهای لازم روی آن ها انجام می شود و تنها آن محصولات قادر به تولید هستند. به بازار مصرف که مطابق با قوانین و مقررات ملی باشد فروخته می شود. مطابقت با کشور لازم به ذکر است کلیه محصولات بهداشتی از جمله آب بسته بندی شده به صورت مستمر تحت نظارت و پایش سازمان غذا و دارو قرار دارد و با هرگونه عدم رعایت مقررات موجود برخورد قانونی خواهد شد. نظرات افراد غیرمسئول در زمینه بهداشت مواد غذایی شخصی است و موضع ارگان های رسمی نیست. اطلاعات ارائه شده بر اساس اطلاعات بسیار محدود و ناقص یک آزمایشگاه بخش خصوصی است و فاقد تعمیم به کل جامعه است.

وی همچنین ادعای تولید روغن ترانس صفر را نادرست خواند و توصیه کرد از برنج غیر ایرانی کمتر استفاده شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا