اخبار سلامت

تعطیلی بیمارستان ها در تعطیلات نوروز تخلف است/ نظارت بر عرضه مواد غذایی در مراکز بین راهی

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی امروز در نشست خبری طرح سلامت نوروزی با اشاره به تمهیدات وزارت بهداشت برای تامین سلامت مسافران و شهروندان نوروزی اظهار داشت: طرح سلامت نوروزی از 24 اسفندماه آغاز شده و از 24 اسفند آغاز شده است. تا 25 فروردین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هرگونه تعطیلی مراکز دارای بخش بستری از جمله بیمارستان ها در ایام نوروز تخلف محسوب می شود، البته خدمات انتخابی یا غیر اورژانسی در ایام نوروز انجام نمی شود و عمده خدماتی که به بیماران ارائه می شود اورژانس است. خدمات در تمامی رشته های پزشکی به بیمارستان ها ابلاغ شده تا حداکثر ظرفیت بستری خود را در این ایام فعال کنند و از استان ها نیز خواسته شده اسکان همراهان بیماران را در نظر بگیرند.

عین اللهی تاکید کرد: در ایام تعطیل باید تمام داروخانه های شبانه روزی باز باشد و داروها و تجهیزات لازم برای آنها به میزان کافی تهیه شود و داروخانه های بیمارستانی نیز فعال باشند.

وی ادامه داد: نظارت بر ایمنی مواد غذایی، ایمنی آب، بهداشت ابزار و تجهیزات، کنترل استعمال دخانیات در اماکن عمومی و … از جمله اقداماتی است که در قالب این طرح توسط 2200 تیم بهداشتی انجام می شود.

وزیر بهداشت گفت: نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در ایام نوروز به ویژه در رستوران ها، مراکز بین راهی، فروشگاه های زنجیره ای، مراکز توزیع شیرینی و قنادی، آجیل و خشکبار، مجتمع های میان راهی و خودروهای حمل و نقل مواد غذایی. و… انجام خواهد شد. از سوی دیگر نظارت بر مهمانسراها، هتل ها، مراکز زیارتی، پارک ها، پمپ بنزین ها، مراکز خرید، آرایشگاه ها، فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن، حمل و نقل عمومی و مراکز تفریحی شنا در این مدت افزایش می یابد.

وی افزود: آزمایشگاه های مواد غذایی در ایام تعطیل و ساعات ویژه فعال خواهند بود. در ایام نوروز ممکن است به دلیل رفت و آمد و تردد و حضور مردم در رستوران ها مشکلاتی پیش بیاید که به آزمایشگاه های مواد غذایی اعلام آمادگی کرده ایم.

عین اللهی از آمادگی اورژانس هوایی برای پوشش سوانح جاده ای خبر داد و گفت: آمبولانس ها و آمبولانس ها و پایگاه ها به صورت موقت در نقاط پرتردد مستقر می شوند.

وی افزود: 3345 مرکز اورژانس در کشور داریم که 4 مرکز در شهرستان ها و 2 مرکز در شهرستان ها ایجاد می شود و 5700 دستگاه آمبولانس در طرح سلامت نوروزی، 52 بالگرد هوایی و دو فروند هواپیمای بال ثابت و 64 دستگاه آمبولانس آماده باش هستند. اتوبوس های آمبولانس آماده ارائه خدمات خواهند بود همچنین 5 فروند قایق اورژانس در مناطق دریایی مستقر می شوند و در شهرهای بزرگ که به دلیل تردد احتمال رسیدن آمبولانس کمتر است، موتورلانس ها برای انجام اولین اقدامات اورژانسی در نظر گرفته شده اند.

وی از عرضه کافی خون و فرآورده های خونی خبر داد و اظهار داشت: خون به اندازه کافی در پایتخت و استان ها تامین شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مردم در صورت داشتن شکایت در حوزه بهداشت و درمان با شماره تلفن ۱۹۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا