بهداشت و درمان

اولین داروی رشد دندان در ژاپن آزمایش می‌شود

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، به گفته محققان، آزمایشات بالینی اولین داروی رشد مجدد دندان ها قرار است از شهریور ماه سال جاری در بیمارستان دانشگاه کیوتو ژاپن آغاز شود.

به گزارش مهر به نقل از مین چی، در صورت تایید ایمنی، این دارو برای تایید اثربخشی در اختیار بیمارانی قرار می گیرد که از بدو تولد بدون دندان هستند. محققان امیدوارند فروش این دارو را در سال 2030 آغاز کنند.

تعداد کمی از افراد دندان های مادرزادی را از دست داده اند. نداشتن 6 دندان یا بیشتر یک بیماری است که ارثی تلقی می شود. بر اساس بیانیه بیمارستان کیتانو که در این تحقیق همکاری می کند، مرحله اول کارآزمایی بالینی از سپتامبر سال جاری تا آگوست 2025 ادامه خواهد داشت و برای تعیین اثربخشی دارو به رگ های افراد سالم تزریق می شود (30). مردان 30 تا 64 ساله). شرکت کنندگان باید حداقل یکی از دندان های عقب خود را از دست داده باشند تا در صورت موثر بودن دارو و رشد دندان مشکلی پیش نیاید. هیچ عارضه جانبی قابل توجهی در آزمایشات حیوانی مشاهده نشده است.

در مرحله بعد این دارو در بیمارستان کیتانو به بیماران با از دست دادن مادرزادی دندان داده می شود. در این مرحله، محققان تصمیم می‌گیرند تعداد شرکت‌کنندگان را به ۲ تا ۷ نفر محدود کنند که از بدو تولد حداقل ۴ دندان نداشته‌اند.

داروی رشد مجدد دندان پروتئینی به نام USAG-1 را غیرفعال می کند که از رشد دندان جلوگیری می کند. محققان بر این باورند که این دارو در آینده نه تنها برای افرادی که دچار مشکل از دست دادن مادرزادی دندان هستند، بلکه برای بیمارانی که دندان های خود را به دلیل آسیب یا پوسیدگی از دست داده اند نیز موثر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا