بهداشت و درمان

اهدای بیش از ۲میلیون واحد خون در سال گذشته

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون و رئیس فدراسیون عمومی ورزش با امضای تفاهم نامه همکاری های خود را توسعه دادند. این تفاهم نامه با توجه به جایگاه و نقش ورزش در زندگی مردم و اهمیت تامین خون و فرآورده های آن به نمایندگی از سازمان انتقال خون و دکتر علی خلیلی به نمایندگی از فدراسیون ورزش های همگانی به امضای شهرام میرزایی رسید. سطح سلامت جامعه

میرزایی در این جلسه گفت: سازمان انتقال خون سال هاست با حمایت مردم کشورمان به اهدای خون داوطلبانه دست یافته است.

وی با اشاره به اهدای بیش از 2 میلیون و 327 هزار واحد خون در سال گذشته، گفت: سازمان انتقال خون سازمانی مردمی، خدمات گرا و حیاتی است و به دلیل سلامت محور بودن و بعد اجتماعی و مردمی فدراسیون ورزش همگانی انتظار می رود ظرفیت های این فدراسیون نقش بسزایی در ترویج فرهنگ اهدای خون به ویژه در بین بانوان و جوانان داشته باشد.

وی دستاوردها و افتخارات ملی و بین المللی سازمان انتقال خون و آمار بالای اهدایی در کشورمان را مرهون مشارکت مردم دانست و گفت: سازمان انتقال خون جنبه اجتماعی مهمی دارد و ضرورت آن باید در دل مردم احساس شود. افراد جامعه و در میان افکار عمومی. حدود دو سال است که معاونت اجتماعی در ساختار این سازمان مورد توجه قرار گرفته است و ایجاد این معاونت تاکنون دستاوردهای مهمی را به همراه داشته است که آن فعال سازی ظرفیت های مردمی، جوامع و سازمان ها و نهادهایی است که ظرفیت همکاری در قالب تفاهم را داشته باشد. نامه یکی از این دستاوردهاست.

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون هر دو سازمان را سلامت محور خواند و افزود: شعار خون سالم در بدن سالم می تواند عنوان این تفاهم نامه باشد که الفبای خودمراقبتی و آغاز یک جامعه سالم

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، دکتر خلیلی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی ضمن قدردانی از خدمات گسترده تخصصی و منحصر به فرد سازمان انتقال خون گفت: پیشرفت سازمان انتقال خون در دهه های پس از انقلاب و بویژه در سالهای اخیر نسبت به وضعیت قبل از آن در این زمینه بی نظیر و دستاوردهای آن افتخارآمیز و مثال زدنی است.

وی افزود: با توجه به گستردگی مخاطبان این فدراسیون و گستردگی آن در کل کشور و در راستای تحقق اهداف حاکمیتی فدراسیون ورزش های همگانی و ارتقاء و ارتقای سطح بهداشت عمومی، هرگونه فعالیتی که موجب سلامت و نشاط جامعه شود. مردم در راستای وظایف خود هستند. می دانیم و این تفاهم نامه نیز در این زمینه بسیار مهم است.

خلیلی افزود: ترویج روحیه تلاش برای سلامتی و ورزش در بین مردم ضروری است. زیرا ورزش اولین گام برای سلامتی پایدار و افزایش کیفیت زندگی است و افراد سالم اهداکنندگان بهتری برای خون و فرآورده های آن هستند و روحیه سخاوت و خدمت به همنوعان جزء اخلاق ورزشی محسوب می شود.

همچنین دکتر شریفی – مدیرکل دفتر جذب مشارکت های مردمی و همکاری های بین بخشی در این برنامه با اشاره به اهمیت همکاری و تعاملات دو سازمان در این تفاهم نامه گفت: توسعه همکاری ها و گسترش همکاری های متقابل تعامل و هم افزایی بخشی و استفاده از ظرفیت های علمی و آموزشی. فرهنگی و اجتماعی طرفین برای دستیابی به اهداف مشترک و استفاده بهینه از زیرساخت ها، امکانات، امکانات و ظرفیت های بالقوه طرفین از اهداف این تفاهم نامه است.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی و هم افزایی در تسهیل فرآیند خونگیری و افزایش مشارکت ورزشکاران به ویژه بانوان در اهدای خون، تغییرات مناسبی در وضعیت اهدای خون بانوان و جوانان ایجاد شود.

همچنین ارتقای دانش و آگاهی و فرهنگ عمومی نسبت به ورزش همگانی و فرهنگ حیاتی اهدای خون داوطلبانه با برنامه های مشترک تبلیغی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی در زمینه های مرتبط با مأموریت طرفین از دیگر برنامه هایی است که در این زمینه دنبال می شود. یادداشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا