اخبار سلامت

امکان پوشش بیمه ای “زالودرمانی” و “حجامت” در بیمه های تکمیلی/ ابلاغ استاندارد 7 خدمت طب سنتی

دکتر نفیسه حسینی یکتا در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، در خصوص پوشش بیمه ای خدمات طب سنتی اظهار داشت: در حال حاضر ویزیت متخصصان طب ایرانی تحت پوشش بیمه های پایه شامل بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و مسلح است. بیمه نیروها

درخواست پوشش بیمه ای 3 خدمت طب سنتی

وی افزود: در عین حال پیشنهادی نیز در خصوص پوشش بیمه ای سه خدمت دیگر طب سنتی به شورای عالی بیمه سلامت ارائه کرده ایم که در صورت تصویب در شورای عالی جزئیات آن اعلام خواهد شد. با توجه به بودجه سال 1402 پوشش بیمه ای این سه خدمت باید انجام شود که این موضوع در دستور کار قرار دارد و امیدواریم به زودی در جلسات آتی شورای عالی این موضوع به تصویب برسد.

ابلاغ استاندارد 7 خدمات طب سنتی به بیمه های تکمیلی

مدیرکل دفتر طب ایرانی و وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر پوشش بیمه ای خدمات طب سنتی توسط بیمه های تکمیلی نیز اظهار داشت: مکاتبه دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با معاون وزیر بهداشت. پزشکی و شورای عالی بیمه گران به خدمات استاندارد طب سنتی که تحت پوشش هستند بیمه های پایه مشمول بیمه های تکمیلی نمی شوند.

وی گفت: در حال حاضر استاندارد 7 خدمت شامل رایحه درمانی، تره فرنگی، حجامت، باد درمانی، جذام، انکاباب و تزریق درمانی توسط معاونت درمان وزارت بهداشت اعلام و به بیمه تکمیلی اعلام شده است. شرکت ها با توجه به ابلاغ استاندارد خدمات این خدمات توسط معاونت. درمان می توانند آن را پوشش دهند و اجرای این موضوع منوط به همکاری بیمه های تکمیلی است.

حسینی یکتا در پاسخ به این سوال که مجموعه ها و ادارات چگونه می توانند برای دریافت خدمات طب سنتی در دانشکده های بهداشت برای کارکنان خود اقدام کنند؟ وی تصریح کرد: ادارات و مجموعه ها می توانند مستقیماً با دانشکده های بهداشت طب سنتی رایزنی کرده و تفاهم نامه منعقد کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا