اخبار سلامت

امکان ثبت غیرحضوری درخواست داروهای تک نسخه ای/ بیشترین درخواست برای یک داروی ضدسرطان

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، نازیلا یوسفی گفت: حدود 4200 مورد درخواست تک نسخه دارو توسط کارشناسان سازمان غذا و دارو بررسی و برای بررسی بیشتر توسط کارشناسان در جلسات ماده 9 ارائه شده است. کمیته که حدود 2000 پرونده مربوط به داروهای وارداتی و حدود 2200 پرونده مربوط به داروهای تک نسخه ای تولید داخل (با مجوز صادرات) است.

وی افزود: داروی ضد سرطان تک نسخه ای پمبرولیزوماب تولید داخل (با مجوز صادرات) با 36 درصد بیشترین تقاضا در سال جاری را داشته است.

وی همچنین به امکان ثبت درخواست تک نسخه ای دارو بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان غذا و دارو اشاره کرد و گفت: برای رفاه حال بیماران نیازمند به داروهای تک نسخه ای در سامانه متمرکز پاسخگویی الکترونیکی میز خدمات سازمان غذا و دارو به نشانی خمت به آدرس khedmat.fda.gov.ir بخشی برای ثبت نام بیماران و ثبت نسخه دارو برای این دسته از مراجعان است.

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست رسمی دارویی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه رونوشت ها و فرم های مربوط به تایید داروهای تک نسخه ای نیز در میز خدمات دبیرخانه دریافت می شود. سازمان غذا و دارو

به گزارش تسنیم، داروهای تک نسخه ای به داروهایی گفته می شود که در فهرست رسمی دارویی کشور قرار ندارند اما با تشخیص پزشک، نیاز به مصرف آن برای بیمار ضروری است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا