اخبار سلامت

اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، شرکت بزرگ داروسازی آسترازنکا بالاخره پس از چندین سال تایید کرد که واکسن کرونا این شرکت با برند کوویشیلد که به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است، ممکن است عوارض نادری از جمله لخته شدن خون و کاهش ایجاد کند. پلاکت خون.

شرکت بریتانیایی-سوئدی AstraZeneca کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخته و تولید آن در انستیتوی سرم هندی در زمان اپیدمی کرونا انجام شد. این واکسن در بیش از 150 کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی تحقیقات انجام شده در طول این همه‌گیری نشان داد که این واکسن بین 60 تا 80 درصد در محافظت در برابر ویروس جدید کرونا موثر است.

با این حال، یافته های تحقیقات بعدی نشان داده است که این واکسن ممکن است باعث لخته شدن خون در برخی افراد شود که می تواند کشنده باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا با طرح دعوی حقوقی مدعی شده اند که واکسن باعث مرگ و جراحات جدی شده است و خواهان غرامت 100 میلیون پوندی برای حدود 50 قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد کرد، برای اولین بار در یک پرونده قضایی، این واکسن در موارد بسیار نادری باعث ایجاد سندرم لخته خون، نشانه لخته شدن خون و تعداد کم پلاکت در انسان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا