بارداری

ارتباط مصرف استامینوفن در بارداری و مشکلات رفتاری کودک

به گزارش سلامت پرس به نقل از مهر از مدیسین نت، محققان دریافتند اگر مادران در دوران بارداری مکرر از استامینوفن استفاده کنند، کودکان 2 تا 4 ساله بیشتر در معرض توجه و مشکلات رفتاری قرار می گیرند.

سالمند گفت: انواع رفتارهایی که مراقبان گزارش کردند شامل مواردی مانند تأثیر گذاشتن بر گفتار کودک، عدم توجه، ساکت نبودن زمانی که قرار بود ساکت باشند، ننشستن زمانی که قرار بود بنشینند و کمی پرخاشگر بود، بود. سوزان شانتز محقق از دانشگاه ایلینوی در اوربانا-شامپین. بودن، بود.

محققان در یادداشت‌های پس‌زمینه گفتند استامینوفن بی‌خطرترین مسکن و کاهش‌دهنده تب برای بارداری در نظر گرفته می‌شود، اما مطالعات قبلی شواهدی از پیامدهای منفی برای کودکانی که در دوران بارداری در معرض این دارو قرار گرفته‌اند، پیدا کرده‌اند.

به عنوان مثال، یک مطالعه اخیر افزایش قرار گرفتن در معرض استامینوفن در بارداری را با تاخیر زبان در کودکان مرتبط دانست.

در یک مطالعه اخیر، محققان از زنان باردار درباره 6 بار مصرف استامینوفن در دوران بارداری سوال کردند تا تصویر دقیق تری از قرار گرفتن در معرض دارو داشته باشند.

سپس تیم تحقیقاتی کودکان متولد شده از این بارداری ها را دنبال کردند و ده ها سوال استاندارد در مورد رفتار و توجه کودک در سنین 2، 3 و 4 از مراقبین پرسیدند.

شانتز گفت: «مهمترین یافته این بود که با افزایش مصرف استامینوفن در زنان باردار، به ویژه در سه ماهه دوم، فرزندان آنها در تمام سنین مشکلات توجه و رفتارهای ADHD از خود نشان دادند.

شانتز تاکید کرد که این یافته‌ها نشانه‌ای از ADHD نیستند.

با این حال، کودکان در مقایسه با همسالان خود که در داخل رحم کمتر یا اصلاً در معرض استامینوفن قرار نداشتند، مشکلات بیشتری با توجه دارند.

به گفته محققان، تحقیقات بیشتری برای تمرکز بر سه ماهه دوم و تایید اینکه آیا استفاده مکرر از استامینوفن بر مغز در حال رشد تأثیر می گذارد، مورد نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا