اخبار سلامت

آیین نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در 6 ماه

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سید حیدر محمدی با اشاره به ابلاغ آیین نامه عرضه و حمل و نقل دارو از طریق بسترهای آنلاین اظهار داشت: تدوین این آیین نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو انجام شد. سازمان دارو و وزارت ارتباطات به منظور بررسی های کارشناسی موضوع.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دستورالعمل حمل و عرضه دارو از طریق بسترها و کسب و کارهای اینترنتی ابلاغ شد، افزود: عرضه و حمل دارو به مدت 6 ماه به صورت آزمایشی در یکی از استان ها اجرا می شود. فعالیت بسترهای اینترنتی تنها در حوزه حمل و نقل دارو و زیر نظر سازمان غذا و دارو انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو مخالف ورود بسترهای آنلاین به حوزه فروش دارو بوده و هست و همچنان تاکید داریم که فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، گفت: آنچه توسط وزارت ارتباطات تدوین شده است. در خصوص حمل و نقل مواد مخدر توسط پلتفرم ها اعلام شد که «تنظیمات حمل و نقل مواد مخدر از طریق بستر اینترنتی است» و بحث فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آیین نامه تاکید شده است هرگونه خرید، فروش و نگهداری دارو از طریق بسترهای اینترنتی غیرقانونی و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه. از پلتفرم های تایید شده (سازمان غذا و دارو) نسخه از طریق بستر حمل و نقل به آدرس متقاضی ثبت شده در سامانه تحویل می شود.

وی با تاکید بر اینکه بحث فروش اینترنتی دارو به هیچ وجه مطرح نیست، گفت: این آیین نامه صرفاً در مورد حمل دارو و تحویل آن به آدرس بیمار به صورت غیر حضوری، همچنین عرضه داروهای خاص، سهمیه ای، تحت کنترل و با شرایط خاص حمل و نقل، توسط سکوها انجام نخواهد شد. گرفت

به گفته محمدی، مجوز بهره برداری از بسترهای اینترنتی برای متقاضیان حوزه حمل و نقل دارو در کارگروه مشترک سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می شود. آموزش توسط سازمان غذا و دارو برای بسترهای متقاضی برگزار می شود، وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را بر عهده دارد و بسترها موظف به رعایت این مقررات، درج هرگونه تبلیغات و تشویق هستند. مصرف و خرید فرآورده های دارویی در این آیین نامه، فروش و نگهداری آن برای پلتفرم ها غیرقانونی اعلام شده و کاملاً ممنوع است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا