اخبار سلامت

“آنفلوانزا و سرماخوردگی” شایع ترین ویروس های در گردش کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، به منظور پایش و پایش ویروس های در گردش در بیماری های حاد تنفسی، در رصد دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی و هرمزگان از مرداد و بهمن ماه سال جاری آغاز شد. ، تعداد 79 نمونه از 21 نمونه آزمایش شده است.

نتایج بررسی‌های وزارت بهداشت از ویروس‌های در گردش نشان می‌دهد که آنفولانزا و راینوویروس در صدر ویروس‌های در گردش در کشور قرار دارند و پس از آن RSV با 18.9 و سپس کرونا با 10.8 قرار دارند.

آنفولانزا یک بیماری ویروسی بسیار مسری است که معمولاً از طریق سرفه و عطسه از یک فرد بیمار منتقل می شود. ویروس آنفولانزا انواع مختلفی دارد که شایع ترین انواع در حال گردش در کشور نوع A، نوع B و نوع H1N1 است.

علائم بیماری به طور ناگهانی با تب، سرفه، احساس سرما همراه با لرز، بدن درد، گلودرد، سردرد، خستگی، علائم گوارشی و سرگیجه همراه است و دوره معمول بیماری 4 روز است.

رعایت بهداشت فردی از جمله استفاده از ماسک، شستن مداوم دست ها و پرهیز از تماس با افراد دارای علائم بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن با رعایت یک رژیم غذایی متعادل و متنوع که شامل انواع سبزیجات و میوه ها می باشد می تواند در پیشگیری از بیماری موثر باشد. بیماری.

زمانی که فردی به ویروس های سرماخوردگی مبتلا می شود، در سه روز اول، به احتمال زیاد ویروس را به افراد دیگر منتقل می کند. اقدامات پیشگیرانه مانند شستن مرتب دست ها با آب و صابون ممکن است به جلوگیری از عفونت کمک کند. اجتناب از دست زدن به دهان، چشم و بینی (شایع ترین نقاط ورود راینوویروس) نیز می تواند به پیشگیری کمک کند.

ویروس سنسیشیال تنفسی یا ویروس RSV باعث عفونت هایی می شود که ریه ها و مجاری تنفسی را درگیر می کند. کودکان نسبت به سایرین بیشتر مستعد ابتلا به این ویروس هستند، اما این ویروس می تواند بزرگسالان را نیز مبتلا کند. علائم این بیماری در بزرگسالان و کودکان سالم معمولاً خفیف و بیشتر شبیه سرماخوردگی است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا