اخبار سلامت

آغاز طرح کنترل هپاتیت B از سال 1403

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، حسین فرشیدی در نشست مشترک وزیر و معاونان وزیر بهداشت با هیئت رئیسه فرهنگستان علوم پزشکی اظهار داشت: طرح ریشه کنی هپاتیت C با رایگان آغاز شده است. درمان و ظرف دو سال به پایان می رسد و از اکتبر 1403 طرح کنترل بیماری هپاتیت B آغاز می شود.

وی فرهنگستان علوم پزشکی را بازوی قوی نظام سلامت دانست و افزود: با توجه به تاکید رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در خصوص توجه به سلامت مادران و نوزادان، «هزار روز اول طرح زندگی» در شهرستان کهنوج به صورت آزمایشی آغاز شده است که 270 روز از این طرح مربوط به قبل از تولد و دو سال مربوط به بعد از تولد است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حوزه سلامت روان و اجتماعی، مشارکت مراکز سراج از 23 به 100 افزایش یافته است و علاوه بر اعزام 300 روانشناس، مددکاران اجتماعی نیز مشارکت داشته اند. نیز در این مراکز جذب شدند.

وی گفت: در حوزه بهداشت دهان و دندان از اردیبهشت ماه سال 1403 برنامه جدیدی آغاز می شود همچنین در حوزه بیماری های مزمن نیز طبق تفاهم نامه ای که با وزارت آموزش و پرورش داریم برنامه هایی در مدارس اجرا می شود.

فرشیدی با بیان اینکه واکسیناسیون افراد با واکسن های جدید روتاویروس و پنوموکوک از شهرستان خمر در استان هرمزگان آغاز شد، گفت: برنامه پنج ساله کنترل بیماری های واگیر اجرا می شود.

وی در پایان از راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه شبکه و اینکه 20 طرح اجرایی در دستور کار این مرکز قرار دارد، خبر داد و اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان کشور یک پدیده انقلابی است و تقویت آن از مهمترین برنامه های این مرکز است. وزارت بهداشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا